clarasprojekt

Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Experter

Av Clara Appelbom Jiménez - 15 mars 2013 18:59

Så, jag mejlade fyra ställen/oganisationer i onsdags och frågade om möjlig intervju och i och med att dessa ställen är öppna alla dagar i veckan väntade jag ju mig ett svar från alla (oavsett om de ville delta eller inte) mer eller mindre nästa dag. Så var inte fallet.


Jag har fått ett svar och det är ett positivt sådant - från Västerås tjejjour (Ronja). Annars har jag inte fått något svar över huvdtaget från övriga jag mejlade till. Gör mig lite ledsen. Kommer absolut ta tjejjourens erbjudande, det enda jag känner är att jag hade föredragit t.ex polisen då de tar emot anmälan och jobbar aktivt kring ämnet. Tjejjourer tar ju emot tjejer, ofta med allvarligare problem. Samt att de trakasserierna som talats mest om i intervjuerna är de på bl.a arbetsplatser och de flesta unga tjejer har ju inte börjat arbeta än. Men som sagt, definitivt bättre än inget och jag är glad att de vill ställa upp!


Väntar till måndag och ser om något annat dyker upp, annars tänker jag nog boka en tid i nästa vecka med dem, börjar ju närma mig slutet på mina intervjuer nu! (Och även deadline...)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, så jag ligger lite efter i att lämna in arbetet (som tekniskt sett då skulle vara inne v.15) och nu har jag lärt mig något av situationen jag befinner mig i. Jag är säker på att filmen blir jättebra och att jag blir nöjd, men att i framtiden sä...

Av Clara Appelbom Jiménez - 9 april 2013 17:26

Som jag misstänkte var min redigerare upptagen med mycket annat i veckan och kom igång ganska sent med min film. Utöver detta fick jag mitt in natten ett meddelande (tur att jag ens vaknade) från honom där han säger att voice over-filerna inte funger...

Av Clara Appelbom Jiménez - 6 april 2013 18:24

Det har varit tyst här ett tag nu. Vad händer?   Jag lämnade över allt material till min redigerare förra torsdagen, men han har varit mycket upptagen i veckan med eget skolarbete o.s.v. vilket resulterat i att inget gjorts förrän nu. Men jag t...

Av Clara Appelbom Jiménez - 27 mars 2013 00:06

Idag intervjuade jag som sagt min medelålderskvinna och expert (från ATSU) - båda intervjuerna gick jättebra! Åhh, jag trivdes och kom himla bra överens med experterna! Deras orgniasation verkar himla bra och det är alltid najs att träffa likasinnade...

Av Clara Appelbom Jiménez - 25 mars 2013 20:18

Har nu förberett och skrivit ned frågorna till min expert som jag ska intervjua imorgon (plus min sjätte "vanliga" person) tisdag. Så förhoppningsvis kan hon besvara dem väl och styrka min film med lite fakta.   Utöver detta ahr jag även anteckna...

Presentation


Jag heter Clara, går mitt tredje år på gymnasiet och detta är min projektarbetesblogg - alltså min loggbok för mitt projektarbete om sexuella trakasserier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards