clarasprojekt

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Nytt

Av Clara Appelbom Jiménez - 12 februari 2013 10:03

Hade projektmöte med min handledare igår och det gick bra. Han verkar tycka att jag jobbar effektivt och bra vilket är trevligt att höra.


Det jag berättade för honom igår var att jag har minst en person i varje "grupp" att intervjua och att min tanke är att filma intervjuerna kring sportlovet. Min handledare själv har en del anekdoter som jag tror är väldigt värda att bli hörda så jag frågade honom om han - trots att han är min handledare - kunde tänka sig att bli intervjuad - och han sa jag till det! Skönt. 


Jag pratade även med honom om hur jag ska hitta min expert, jag känner liksom inga som kan tänkas ha kontakt med någon sådan person. Jag och min mamma har diskuterat kvinnojourer och liknade, men problemet där tror jag är att de har hand om kvinnor med värre problem än sexuella trakasserier. Däremot kan jag ju alltid mejla och bara höra om de kan hänvisa mig till någon. Min handledare tyckte även att jag skulle försöka kontakta polisen då de tidigare haft en speciell polis som fokuserat lite mer på sådana här fall - när de faktiskt anmälts. Så det är en potentiell person. Får väl börja med att mejla dem och se vad som händer. Det är egetnligen bara kring att hitta min expert som jag känner mig orolig just nu, i övrigt känns annat under kontroll (än så länge).


Dock fick jag lite dåliga nyheter igår kväll, min äldre kvinna som skulle intervjuas tackade nej. Så för tillfället saknar jag en äldre kvinna att intervjua och, som jag sa till min handledare igår, jag har insett att jag inte känner mycket äldre kvinnor... Så vi får se hur det här går, om det (det måste) löser sig. Jag som var så nöjd över att jag hade alla personer jag ville intervjua! C'est la vie.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, så jag ligger lite efter i att lämna in arbetet (som tekniskt sett då skulle vara inne v.15) och nu har jag lärt mig något av situationen jag befinner mig i. Jag är säker på att filmen blir jättebra och att jag blir nöjd, men att i framtiden sä...

Av Clara Appelbom Jiménez - 9 april 2013 17:26

Som jag misstänkte var min redigerare upptagen med mycket annat i veckan och kom igång ganska sent med min film. Utöver detta fick jag mitt in natten ett meddelande (tur att jag ens vaknade) från honom där han säger att voice over-filerna inte funger...

Av Clara Appelbom Jiménez - 6 april 2013 18:24

Det har varit tyst här ett tag nu. Vad händer?   Jag lämnade över allt material till min redigerare förra torsdagen, men han har varit mycket upptagen i veckan med eget skolarbete o.s.v. vilket resulterat i att inget gjorts förrän nu. Men jag t...

Av Clara Appelbom Jiménez - 27 mars 2013 00:06

Idag intervjuade jag som sagt min medelålderskvinna och expert (från ATSU) - båda intervjuerna gick jättebra! Åhh, jag trivdes och kom himla bra överens med experterna! Deras orgniasation verkar himla bra och det är alltid najs att träffa likasinnade...

Av Clara Appelbom Jiménez - 25 mars 2013 20:18

Har nu förberett och skrivit ned frågorna till min expert som jag ska intervjua imorgon (plus min sjätte "vanliga" person) tisdag. Så förhoppningsvis kan hon besvara dem väl och styrka min film med lite fakta.   Utöver detta ahr jag även anteckna...

Presentation


Jag heter Clara, går mitt tredje år på gymnasiet och detta är min projektarbetesblogg - alltså min loggbok för mitt projektarbete om sexuella trakasserier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards