clarasprojekt

Alla inlägg under februari 2013

Av Clara Appelbom Jiménez - 26 februari 2013 14:22

Gjorde min tredje inervju igår, med min unga man. Och han hade en undulat som jag spelade in som b-roll. Det kommer göra hela filmen att ha med den! Intervjun gick också bra, dock blev intervjun något kortare än övriga, men han hade bra saker att säga, så det blir nog bra ändå. Nu har jag spelat in hälften av intervjuerna! Och imorgon ska jag till Stockholm för att spela in min äldre man. 


Är lite nervös då jag mejlade min medelålderskvinna i fredags och inte fått något svar, blir orolig och tror att min mejl inte fungerar... Vi får väl se.


Har fortfarande inte mejlat ut till min experter, men jag tänker göra det imorgon. 

Av Clara Appelbom Jiménez - 24 februari 2013 17:37

Gjorde min andra intervju idag, med min äldre kvinna! Så min väns bekant gick med på det. Är så glad över detta. Intervjun gick bra och så, dock blev det lite fel i början då min kamera stod i en bokhylla och jag inte kunde se VAD jag filmade, och hade först på automatisk fokus, men den ville inte fokusera. Satte då kameran på manuell fokus men det visade sig att det blev helt suddigt då... Så vi ställde sedan kameran på bordet på några böcker och då gick det bra. Men jag är nervös över hur början blev. Jag hoppas min redigerare kan gör nåt bra med det ändå.


Jag har bokat min tredje intervju till imorgon så jag ska göra den då - med min unga man. Sedan på onsdag ska jag resa till huvudstaden (eller tja, Nacka...) och intervjua min äldre man. Jag har även mejlat min medelålders kvinna angående intervjutid, men hon har inte svarat ännu. Sedan hade jag tänkt göra min sista intervju med min medelålders man veckan efter Sportlovet. 


Jag ska även ta och skriva till min experter nu i dagarna vilket jag inte tidigare hunnit med och jag hoppas att jag hittar någon. 

Av Clara Appelbom Jiménez - 20 februari 2013 18:00

Idag gjorde jag min första (ritkiga) intervju - med min unga kvinna och det gick väldigt bra! Hon gav mig i pirncip alla svaren jag ville höra, haha. Hon gav mig mycket material att arbeta med (av hennes intervju) och delade även med sig av en spännande (och hemsk) historia. 


Utöver att hon var en bra kandidat kan hon eventuellet till och med fixa en äldre kvinna åt mig! Som sagt saknar jag en sådan just nu, men hon sa att hon kände någon som hon trodde skulle kunna tänka sig att ställa upp. jag hoppas verkligen att kvinnan vill, det vore så bra! Då behöver jag bara leta expert. 


Så ja, bra dag projektwise i alla fall.

Av Clara Appelbom Jiménez - 17 februari 2013 18:42

Min första intervju ska göras på tisdag så idag blev en övningsdag.


Höll på lite med kameran och övade på grundinställningar för att ge så bra bild som möjligt och testintervjuade även min mamma. Har inte hunnit lägga in filmen på datorn än, men ska strax göra det bara för att se hur det blev. Men själva intervjun kändes helt okej och mamma sa att jag gjorde bra ifrån mig så förhoppningsvis går allt vägen.


Dock har har jag fortfarande ingen äldre kvinna att intervjua, men jag fick i alla fall ett mejl idag av min pappas vän som har ganska mycket kontakter som föreslog personer jag kan försöka kontakta. Ska väl ta och göra det nu i veckan.  

Av Clara Appelbom Jiménez - 12 februari 2013 10:03

Hade projektmöte med min handledare igår och det gick bra. Han verkar tycka att jag jobbar effektivt och bra vilket är trevligt att höra.


Det jag berättade för honom igår var att jag har minst en person i varje "grupp" att intervjua och att min tanke är att filma intervjuerna kring sportlovet. Min handledare själv har en del anekdoter som jag tror är väldigt värda att bli hörda så jag frågade honom om han - trots att han är min handledare - kunde tänka sig att bli intervjuad - och han sa jag till det! Skönt. 


Jag pratade även med honom om hur jag ska hitta min expert, jag känner liksom inga som kan tänkas ha kontakt med någon sådan person. Jag och min mamma har diskuterat kvinnojourer och liknade, men problemet där tror jag är att de har hand om kvinnor med värre problem än sexuella trakasserier. Däremot kan jag ju alltid mejla och bara höra om de kan hänvisa mig till någon. Min handledare tyckte även att jag skulle försöka kontakta polisen då de tidigare haft en speciell polis som fokuserat lite mer på sådana här fall - när de faktiskt anmälts. Så det är en potentiell person. Får väl börja med att mejla dem och se vad som händer. Det är egetnligen bara kring att hitta min expert som jag känner mig orolig just nu, i övrigt känns annat under kontroll (än så länge).


Dock fick jag lite dåliga nyheter igår kväll, min äldre kvinna som skulle intervjuas tackade nej. Så för tillfället saknar jag en äldre kvinna att intervjua och, som jag sa till min handledare igår, jag har insett att jag inte känner mycket äldre kvinnor... Så vi får se hur det här går, om det (det måste) löser sig. Jag som var så nöjd över att jag hade alla personer jag ville intervjua! C'est la vie.

Av Clara Appelbom Jiménez - 3 februari 2013 16:47

Har just fått ett ja från ännu en person som sagt okej till att bli intervjuad!


Så 2 av 6 - det är ju helt okej och jag borde kunna få bekräftelser från övriga ganska snart. Tanken är att jag nu ska förbereda intervjuerna och öva lite på filmning o.s.v och även kolla upp fakta om ämnet (sexuella trakasserier/våldtäkt) så att jag är informerad under intervjuerna. Själva intervjuerna har jag tänkt att spela in kring sportlovet och sedan börja med redigering som min fina vän Axel har sagt att han är villig att hjälpa mig med :) Nu hoppas jag bara att inga personer ångrar sig eller att saker skiter sig - det vore ganska illa... Och så måste jag ju, fortfarande, hitta min expert. 

Presentation


Jag heter Clara, går mitt tredje år på gymnasiet och detta är min projektarbetesblogg - alltså min loggbok för mitt projektarbete om sexuella trakasserier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards